Tuesday 22 October 2013

炸柴鱼豆腐 Tosaage Tofu(Fried Tofu with Bonito Flakes)



从来对日本餐毫无兴趣的我, 今天选了第一道的日本豆腐餐。每次在日本餐馆享用时, 我的菜单总是日本鸡肉盖饭, 其它五花八门的菜肴我都谢绝了。 不知何故, 总是觉得那些菜肴有一种很浓重的怪味, 是我吃不惯吧! 

这道香脆的柴鱼豆腐却是我喜欢的日本料理, 没有我所提说的怪味, 而且还在几天里煮了两次, 香脆的外皮, 大少爷也爱极了! 




这是第一次煮的柴鱼豆腐。


炸柴鱼豆腐 
(食谱取自:日本の味)

材料: 
1块 板豆腐 (平均切成六块), 60克柴鱼片, 10克烤香紫菜丝(我忘了放),
 50克面粉, 1粒蛋(打散),10克韭菜(切碎, 我用3粒葱),少许金针菇(切碎)

酱料:
40毫升高汤/鱼汤, 10毫升酱青, 10毫升料酒

做法
1. 煎炸豆腐的做法请参考以下的图片的步骤。
2. 将酱料煮沸, 倒入炸好的豆腐里,让豆腐泡入酱料里。
3.  将紫菜丝,葱碎和金针菇摆上着装饰。 (我将葱碎和金针菇稍微炒过)。




Tosaage Tofu(Fried Tofu with Bonito Flakes)
(Recipe from: Oishii Japan)

Ingredients
1 box Japanese pressed tofu (cut equally into 6 pieces),  60g bonito flakes,
10g roasted seaweed shreds (I have forgotten to add in) ,50g flour, 1 egg (beaten),  
10g chives, chopped ( I used 3 onions,chopped), some  enoki mushroom (chopped)

Sauce:
40ml dashi, 10ml shoyu,  10ml cooking sake

Method:
1.  Coat all the tofu with flour,  then secondly with egg and finally with bonito flakes .(refer to the above pictures)
2. Deep fry tofu in hot oil until crispy. Remove and drain.
3. Cook sauce and soak tofu into it.
4. Garnish tofu with seaweed sheres,  onions and enoki mushroom. ( I slightly fried the onion and enoki mushroom)





I am submitting this post to Asian Food Fest #1 Oct 2013 : Japan , hosted by Alan from travelling-foodies

AFF logo


and this post is linked to the event, Little Thumbs up organised by Doreen from my little favourite DIY and Zoe of Bake for Happy Kids, hosted by Mich of Piece of Cake.



AND this post also link to the event Cook-Your Book #5 organized by Joyce (Kitchen Flavours).



40 comments:

  1. i love this dish i love this dish!!!!!! you just cooked up my appetite lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo....i love this dish too! This has becomed my appetizer and it will always appear on my dining table too! hahaha

      Delete
  2. 我非常非常喜欢柴鱼片!!这道料理我要学起来!!
    谢谢分享:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 粉红, 我向来不爱日本餐的。。可这个真的好吃, 外皮脆脆的好赞!

      Delete
  3. 柴鱼是我喜欢的
    总觉得它们会在料理上跳舞:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 那天也从Jozelyn那里听到,她吃过一道放了柴鱼在滚汤里, 这柴鱼在跳舞了! 哈哈。。改天我也要试试煮了!

      Delete
  4. 只缺少豆腐。。嘿嘿嘿!

    ReplyDelete
  5. 很厉害哦。我喜欢吃这个也。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我们俩都很厉害啦! 哈哈哈。。。脸皮很厚了!
      这个真的好吃,以后会时常出现在我家了, 嘻嘻。。贴上这个我又要闭关去了!

      Delete
  6. 这个很诱人,买像不错哦,。。我很少做日本料理,这个简单,可以试试。。:)

    ReplyDelete
  7. 谢谢分享! 豆腐是我的最爱哦!

    ReplyDelete
  8. 看了你的豆腐,就很想吃。。。在流口水。。。只有6片怎么够分?

    ReplyDelete
  9. 刚好还剩有点柴鱼耶!嘻嘻♥

    ReplyDelete
  10. 你不是要做第2个auntyYoung了吗?哈哈哈~
    这个柴鱼我家的小朋友都很喜欢,
    这个简单容易!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 不会的, 我对日本料理不是很喜欢, 只有两三道是我爱的, 哈哈哈!

      Delete
  11. This is such a delicious "snack"! Pass me that plate please! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joyce, I will pass the whole plate of this dish to you, hehe! :)

      Delete
  12. 大家都爱柴鱼,我当然也不例外。。。
    这道好料,我记下了。谢谢May分享,muak muak 嘻嘻!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 大家喜欢就好, 你也来吃半块, 没法子了。。只好切半块来分"猪肉“了, 嘻嘻!

      Delete
  13. Yay! 夫人又可以吃豆腐了! Yippie Yapat tu! 哇哈哈!
    小小声告诉你hor, 那天做了你🏡那个黄瓜豆腐也。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 夫人最坏了, 最喜欢吃我的豆腐了, 哈哈哈!
      是, 那我等着吃夫人的豆腐了, Yeah! 终于等到了,轮到我吃豆腐了。。。 嘻嘻!

      Delete
  14. 还没吃晚餐,看到肚子更加饿了啦!哈哈哈~
    这孩子一定会喜欢,先把食谱带回家了,谢谢你的分享~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 这个豆腐炸后, 那外层脆脆香香真的好吃!
      食谱自己拿吧!

      Delete
  15. 这道炸柴鱼豆腐我好喜欢,食谱我收了!
    谢了~~ :)

    ReplyDelete
  16. 只要是日式的餐点。。。我都喜欢!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我和小厨有点相反了, 我只爱几道日式的餐点!

      Delete
  17. Ho-chiak! This is my son favourite dish! Thanks for sharing the recipe!

    ReplyDelete
  18. 惨了,还想带你去吃人家很喜欢的日本餐,现在怎办,哈哈!这个很像karaage tofu,加了bonito flakes我也喜欢!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈。。。没关系的, 进了餐馆我还是会吃的, 哈哈哈。。。!

      Delete
  19. Hi May,

    These fried tofu must be tasting sensational... with all the "tickling" bonito - LOL!

    I wonder if you can link this post to Wendy's AFF, http://wendyinkk.blogspot.com
    /p/asian-food-fest.html organised by Alan, http://travelling-foodies.com/ They are cooking Japnese this month :)

    K-po Zoe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zoe, I personally love this dish with the bonito flakes!
      I like your K-po。。。哈哈哈!

      Delete
  20. Your fried tofu looks really good! I wish I had a plate of this as I can finish it all myself.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree and i bought 2 boxes tofu to cook this dish for a second time, hehe!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...